close




今年的冬天來得很慢,但也夠冷。
世界會不會真的在7天後的12/21毀滅?
我還沒想到該做點什麼完整我的一生
反正只要能聽著E大叔的音樂取暖就很滿足了

-----------------------------------------------------

Dead of Winter - Eels  嚴冬

Standing in the dark outside the house
Breathing in the cold and sterile air
Well I was thinking how it must feel
To see that little light
And watch it as it disappears
And fades into
And fades into the night

站在漆黑的屋外
呼吸著了無生氣的冰冷空氣
我思索著該以怎樣的感受看待那微弱的光
看著它逐漸淡沒
消逝
融入夜色之中

So I know you're going pretty soon
Radiation sore throat got your tongue
Magic markers tattoo you
And show it where to aim
And strangers break their promises
You won't feel any
You won't feel any pain

我知道你很快就要走了
疼痛自喉頭蔓延開來
用螢光筆將你標記
陌生人打破他們的承諾
但你感覺不到
感覺不到任何痛苦

And the streets are jammed with cars

街道上擠滿了車輛

Rockin' their horns
To race to the wire
Of the unfinished line

他們瘋狂地按著喇叭
在還沒畫完的線上奔馳

Thought that I'd forget all about the past
But it doesn't let me run too fast
And I just wanna stand outside
And know that this is right
And this is true
And I will not
Fade into
Fade into the night

我以為我已經忘掉過去
其實沒有這麼快
現在我只想站在屋外
讓自己明白這一切
沒錯
我不會消逝
消逝在夜色中

Standing here in the dark

我站在黑暗中




 

arrow
arrow
    全站熱搜

    muyaci 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()